Utmaningen & Dag 1

Såg denna på en väns blogg och kände att det kanske var dags att jag också skulle anta mig denna utmaningen.
En ny utmaning varje dag i en vecka idag kommer DAG 1 - Presentation av mig själv !


DAG 1 - Presentation av mig själv.
DAG 2 - Därför bloggar jag.
DAG 3 - Mina 3 största intressen.
DAG 4 - Mina framtidsplaner.
DAG 5 - Min familj.
DAG 6 - En dagens lista så som what to do.
DAG 7 - Några av mina närmasta vänner och lite om dem.

De jag utmanar är det som vill !

DAG 1 !

Sandra-Louise heter jag 24 snart 25 år gammal, bor i klippan tillsammans med min sambo Kenny, hans son Lowe och vår maine coon katt Luna Benzo! från början kommer jag från bjuv men när jag var runt 8 års ålder flyttade min mamma och styvfar till östra ljungby så man fick så snällt följa med ! Där bodde jag till jag var 23 och under tiden jag pluggade på folkhögskolan i munka ljungby.

Jobbar på Olympias Bowling hall i Helsingborg som kock. Trivs bra, men ibland så skulle man dock behöva lite fler timmar. Puh !

När jag inte jobbar så umgås jag med mina vänner, min familj, nära och kära helt enkelt.
Vilket jag trivs bra med.

Innan jag och min sambo flyttade tillsammans så var vårt förhållande ganska flyktigt, hattigt och gropigt. Jag bodde i min lägenhet och han i sin, men mestadels så var jag ju hos honom.
Vi har varit tillsammans till och från i 2 år nu, blev sambos förra året den 1:e mars och nu fungerar allt som handen i handsken. Kan det bli bättre ?

Kennys son Lowe och jag fyller år samma dag så då blir det liv och ståhej, men vem gillar inte det ? Hur kan det vara sådant sammanträffande ? Haha !

Jag älskar att åka motorcykel och hoppas på en dag att jag kan ta ett mc kort själv så Kenny han slipper köra runder på mig hela tiden, det kan så klart bli drygt och tröttsamt.

Jag utbildade mig till kock via klippans gymnasie skola och tog studenten 2006. Efter det jobbade jag och sen var jag arbetslös ett tag, å planerna var att jag skulle flytta till spanien och plugga till hårfrisörska men så blev inte ritkigt läget.

Jag har haft mina upp och nedgångar och har verkligen varit allra längst ner på botten , men det hjälpte Kenny mig med att komma upp i från, fortfarande kan jag känna att jag inte nått det mål jag vill och det gör mig lätt deprimerad och ångestfull.

Jag är en sådan person att jag hjälper alla andra i första hand men tar aldrig vara på mig själv och oftast slutar det med att jag försöker gräva min egen grav så ibland måste jag stoppa. Jag gör allt för mina vänner och min familj och tänker inte ofta på mig själv vilket jag kanske borde göra ?

JAG ÄR RUSKIGT MÖRKRÄDD - Ska helst bli hållen i handen hela natten för att jag inte ska kola vippen.

Jag är en matglad människa och älskar att laga mat till andra människor ! Finns det något bättre ? :) Mm mm mm !
Men ibland skulle det kanske behövas att dra ner lite på det söta, för det är jag extra glad för.

Jag älskar att fiska så länge jag slipper hålla fisken i mina händer, av någon anledning tycker jag att det är ruskigt äckligt!
Jag har världens största fågel fobi - bara jag ser en fågel börjar jag skaka i hela kroppen och börjar i princip gråta.. Buhu! Konstigt man kan vara så livrädd för något som är så harmlöst.!

Well det var nog det mesta jag kunde slänga ut om mig själv innan jag blir för personlig.

NU är det rökpause! ( JA , jag är rökare ).

Sandra-Louise!



As u all people know me !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0